23.2.11

COM MANTENIR TOTA LA RED DE CARRETERES ESTATAL



Els peatjes físics, tot un negoci per les empreses propietàries de la concessió d'autopistes.


Pere Navarro, Director General de Tràfic, juntament amb l'Associació Espanyola de la Carretera, es van posar d'acord en la necessitat de millorar el manteniment de les vies estatals. Per aconseguir els 3.700 milions d'euros anuals que es necessiten pel manteniment, en comptes dels 2.400 milions que es destinen ara, es podria establir el pagament per utilitzar-les com es fa a altres països d'Europa. El mètode consisteix en posar un xip als cotxes que calcula els quilòmetres que es fan anualment, i superats els 15.000 anuals, pagar entre 10 i 12 cèntims per quilòmetres fets en hora punta o en les carreteres més congestionades. En alguns d'aquests països inclús es paga pels trajectes superiors als 100 quilòmetres recorreguts. 


És evident que ara no es el millor moment per plantejar nous peatges, però la plena implantació d'aquest suposat xip en els cotxes s'hauria de fer en un període mínim de cinc anys. Per tant no es tracta de decidir impostos per aquest any, es tracta de planificar com afrontem una de les despeses públiques mes quantioses i necessàries pel bon funcionament del comerç i l'economia del nostre estat. En un context com aquests, en que baixen la recaptació d'impostos i puguen les despeses socials, mantenir les infraestructures econòmiques es fonamental per estar preparats quan aquesta crisi acabi.

No hay comentarios: