4.8.11

L'AEROPORT DE EL PRAT ES GESTIONARÀ L'ANY PRÓXIM PER CONCESSIÓ


 
L'aeroport de El Prat, sempre ple de gent


Ja es van perfilant els detalls de la concessió de l'aeroport de El Prat a un operador comercial. El concessionari podrà fer negoci amb les taxes aeroportuàries i la explotació dels immobles que mantindran la titularitat pública, i AENA crearà un òrgan supervisor de la gestió i realització de les inversions compromeses. AENA començarà com a preu de sortida de la concessió en 1.600 milions d'euros per un contracte de 20 anys a canvi del 20% de la facturació, amb un mínim anual de 80 milions.

Aquesta concessió, d'import molt mes baix que el de Barajas, posa de manifest la necessitat que un operador privat rellanci les oportunitats i el potencial del nostre aeroport. Per un operador és molt complicat gestionar un parc d'aeroports amb diversos hubs (centres de connexions). Fins ara, només Barajas era un autèntic aeroport internacional, ja que El Prat no era més que un aeroport europeu, i per això també coincideixo amb d'altres opinions que veuen necessària que el concessionari de El Prat sigui diferent del de Barajas. Només així entrarien en competència i possibilitaria el tenir dos aeroports internacionals hubs entre Europa i Amèrica, entre Europa i Àfrica, fins i tot arribant a Àsia o Oceania.


Jose Blanco, Ministre de Foment


El ministre de Foment, José Blanco, va manifestar també que, tot i la inversió inicial del concessionari, en dos anys és possible tenir beneficis per la recuperació del tràfic aeri que estan experimentant els aeroports i la baixada de salaris dels controladors. No és d'estranyar, doncs, que n'hi hagin vàries empreses de serveis interessades en agafar les rendes en aquest negoci d'alts vols.

No hay comentarios: